Jedna z mnoha metod personálního auditu, která se stala v poslední době oblíbenou, a to i u top manažerů, je tzv. snímek pracovního dne. Tato organizační analýza, která se snaží odhalit nedostatky pracovního procesu, vychází z nepřetržitého bezprostředního studia spotřeby času. Snímek pracovního dne se vždy zaměřuje v rámci pozorování na určitého zaměstnance a zaznamenává jeho veškeré vykonávané pracovní činnosti.
Nová doba, nové směry, nová media. S příchodem moderních technologií se začala měnit tvář firemního vzdělávání. V dnešní době jen stěží naleznete v nabídce většiny firem např. rekvalifikační kurz, který by nebyl alespoň z části realizován určitou formou e-learningu. Je sice pravda, a to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že každá firma má pod tímto pojmem zcela odlišnou představu. Nechci zde rozebírat jednotlivé varianty, které jsou nabízeny, ani představovat revoluční techniky elearningu, ale chtěl bych Vám představit prostředek k realizaci této formy výuky.
Manažery lze rozdělit dle rozsahu odpovědnosti a postavení v organizaci na: Vrcholové (Top management, C-Level) – na jejich práci závisí konečné výsledky, usměrňují a koordinují všechny činnosti, vytváří hospodářskou politiku organizační jednotky a přebírají odpovědnost za akcionáře. Patří sem například generální, obchodní, ICT, finanční, personální nebo technický ředitel.
Vzpomeňte si na své nervózní a psychicky náročné chvíle, kdy jste se ocitli v neznámém firemním prostředí. Nástup do nového zaměstnání je pro každého z nás nezapomenutelným okamžikem, ať už z pozitivního nebo negativního hlediska. Jakožto zaměstnavatel je Vaším cílem co nejrychlejší začlenění nového člena týmu do běžného pracovního procesu a hlavně jeho adaptace do jemu svěřené pozice. Musíte si uvědomit, že pro ostatní zaměstnance nemusí být vždy takový nováček přivítán s otevřenou náručí. Je brán jako konkurenční subjekt, na kterého si každý dává pozor, jelikož nikdo nemůže zcela tušit, co může očekávat.
Každý kdo chce začít investovat, by měl znát rozdíl mezi investicí jednorázovou a pravidelnou, rozdíl mezi výší rizika, volatilitou (kolísavostí) a možností zisku. Také je důležité si rozumně uvědomit, jakou částku můžete při 100% nezdaru postrádat, protože jakékoliv investování je primárně o počítání, informacích, analýzách a statistikách.
Jak se vždy snažím uvádět, komunikace je základním aspektem pro výkonné a úspěšné fungování jakékoliv firmy. Jsem si vědom, že umění komunikace není jednoduché ovládnout, ale nejde zcela o vrozenou schopnost, a tak se jí lze naučit.
Pokud mohu hned na úvod článku podotknout, jedná se o mé oblíbené téma. Hlavním důvodem proč bych chtěl trochu vyzdvihnout tyto modely ŘLZ[Řízení lidských zdrojů] je, že za posledních pár let se z firemního prostředí stalo pouze válečné pole pošlapané nesmiřitelným konkurenčním bojem. Kam se vytratila lidskost z podnikání? Jsem jen rád, že nedávné signály ze strany manažerů firem dávají naději na lepší zítřky.
Jak již bylo řečeno, vedení a péče o zaměstnance je velice těžká a nevypočitatelná činnost. Z velké části se zcela jistě shodneme, že nejdůležitější je hlavně osobnost a schopnosti vedoucího pracovníka. I tak se ale můžeme učit nejrůznější postupy a aplikovat je v praxi. Podle pana profesora Bartáka se můžeme setkat s následujícími strategiemi ŘLZ ( Řízení Lidských Zdrojů ) :