Vzpomeňte si na své nervózní a psychicky náročné chvíle, kdy jste se ocitli v neznámém firemním prostředí. Nástup do nového zaměstnání je pro každého z nás nezapomenutelným okamžikem, ať už z pozitivního nebo negativního hlediska. Jakožto zaměstnavatel je Vaším cílem co nejrychlejší začlenění nového člena týmu do běžného pracovního procesu a hlavně jeho adaptace do jemu svěřené pozice. Musíte si uvědomit, že pro ostatní zaměstnance nemusí být vždy takový nováček přivítán s otevřenou náručí. Je brán jako konkurenční subjekt, na kterého si každý dává pozor, jelikož nikdo nemůže zcela tušit, co může očekávat.
Jak se vždy snažím uvádět, komunikace je základním aspektem pro výkonné a úspěšné fungování jakékoliv firmy. Jsem si vědom, že umění komunikace není jednoduché ovládnout, ale nejde zcela o vrozenou schopnost, a tak se jí lze naučit.
Pokud mohu hned na úvod článku podotknout, jedná se o mé oblíbené téma. Hlavním důvodem proč bych chtěl trochu vyzdvihnout tyto modely ŘLZ[Řízení lidských zdrojů] je, že za posledních pár let se z firemního prostředí stalo pouze válečné pole pošlapané nesmiřitelným konkurenčním bojem. Kam se vytratila lidskost z podnikání? Jsem jen rád, že nedávné signály ze strany manažerů firem dávají naději na lepší zítřky.
Jak již bylo řečeno, vedení a péče o zaměstnance je velice těžká a nevypočitatelná činnost. Z velké části se zcela jistě shodneme, že nejdůležitější je hlavně osobnost a schopnosti vedoucího pracovníka. I tak se ale můžeme učit nejrůznější postupy a aplikovat je v praxi. Podle pana profesora Bartáka se můžeme setkat s následujícími strategiemi ŘLZ ( Řízení Lidských Zdrojů ) :
Proces digitalizace veškerých tištěných zdrojů informací stále pokračuje, učebnice se již nyní publikují v elektronické podobě a při výuce se už na základních školách používají tablety a notebooky místo klasického papíru. Připojení na internet se skokově zrychluje a mobilita výpočetních zařízení roste. Stačí položit tu správnou otázku a počítač adekvátně odpoví a poskytne další související odkazy na informační zdroje.
Nová doba, nové směry, nová media. S příchodem moderních technologií se začala měnit tvář firemního vzdělávání. V dnešní době jen stěží naleznete v nabídce většiny firem např. rekvalifikační kurz, který by nebyl alespoň z části realizován určitou formou e-learningu. Je sice pravda, a to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že každá firma má pod tímto pojmem zcela odlišnou představu. Nechci zde rozebírat jednotlivé varianty, které jsou nabízeny, ani představovat revoluční techniky elearningu, ale chtěl bych Vám představit prostředek k realizaci této formy výuky.